Teme pentru acasa: pe ce loc e Romania
Suntem in plina perioada de inscriere in clasa pregatitoare. Probabil multe dintre mamicile de prescolari se gandesc cu emotie, griji si la prima zi de scoala. Unii dintre copii mai au norocul de a fi in clasa cu vreun fost coleg de gradi sau vreun prieten de aceeasi varsta, insa majoritatea in prima zi inca nu se cunosc.
Intr-un studiu recent publicat de telegraph.co.uk apare o statistica a numarului de ore pe care copiii din diverse tari le petrec pentru temele pentru acasa.
Totul a pornit dupa ce la o scoala din New York dascalii au decis sa renunte la temele pe care le dadeau copiilor de scoala primara. Acestia, in loc de conceperea unor eseuri la limba engleza (cum ar veni la noi, la limba romana) sau rezolvarea unor probleme de matematica, sunt incurajati sa iasa afara si sa se joace. Interesant este faptul ca multi parinti care au copiii la acea scoala sunt extrem de revoltati, considerand ca aceasta este perioada in care copiii au memoria cea mai buna.
Directoarea scolii chiar le-a transmis parintilor ca nu s-a demonstrat nici o legatura intre temele pentru acasa si succesul elevilor de mai tarziu.
Dezbaterea a continuat si vizavi de copiii mai mari, astfel ca intr-un clasament al elevilor de 15 ani, Romania apare pe locul 6, pornind de la tarile in care copiii studiaza cele mai multe ore suplimentare, elevii de la noi avand o medie de studiu suplimentar pe saptamana de 7.3ore. Pe primul loc este regiunea Shanghai din China cu 13.8ore, iar pe ultimul loc Finlanda cu 2.8ore.
Interesant este ca Finlanda sta foarte bine la rezultatele testelor academice, ceea ce ar intari opinia profesorilor care nu vor sa mai dea teme pentru acasa elevilor . Personal, cred ca ar trebui luati in calcul mai multi factori in stabilirea unei corelatii intre numarul de ore de studiu suplimentar si rezultatele testelor din anii urmatori. Din pacate unul dintre factorii la care Romania este deficitara este tocmai partea de creativitate si de aport propriu in studiu. La noi copiii inca sunt incurajati sa reproduca mare parte dintre materiile de studiu. Implicit copiii de la noi vor necesita mai multe ore alocate invatatului.
Iata si graficul cu repartitia pe tari a numarului de ore alocate de copii studiului individual: