Despre Instagram la #DigitalParentsTalks10
Ana si Lavinia de la Parenting PR au organizat sambata o noua intalnire #DigitalParentsTalks, avand ca tema centrala Instagram-ul. Evenimentele lor au izul acela de atmosfera calda, intre prieteni cu care stai la o vorba, asa ca abia asteptam o revedere cu bloggerii de parenting.
Despre contul de Instagram
Dupa cateva zile de Google Analytics pentru rapoarte la variantele de site-uri in mai multe limbi si conversiile la acelasi curs valutar (learning for job stuff), sambata a fost ca o oaza de aer proaspat. Asa cum spuneam a fost despre Instagram, o zona in care eu nu sunt activa, asa ca vroiam sa stiu mai multe de la oameni care chiar se pricep.
Speakerii evenimentului au fost Robert Diaconeasa (DaddyCool.ro), Mihai Raitaru (fotograf) si Alina Rachieru Ilie (owner Pineberry).
Robert a vorbit din perspectiva utilizatorului care a ajuns la 10k de fani, Mihai ne-a explicat putin din tainele fotografiei, iar Alina a venit cu experienta brandului prezent pe retelele sociale.
Contul de Instagram, daca vrem sa lucram cu branduri
Ce am retinut si va redau mai jos se refera la cei care isi doresc un cont profi de Instagram si cand spun acest lucru ma refer la monetizat in campanii. Pe scurt, daca vrei sa obtii un contract cu branduri pe care sa le promovezi.
– Autenticitatea este cel mai important lucru astazi, insa trebuie sa avem o directie, sa stim ce vrem sa transmitem si sa nu amestecam tematicile. Robert, de exemplu, are un cont de parinte-calator, iar fotografiile lui spun o poveste in acest sens, al brandului personal.
– Continutul trebuie sa fie de calitate (fotografii si descriere) si de interes pentru publicul tinta.
– Chiar trebuie sa invatam sa facem poze, daca ne dorim sa crestem pe Instagram (aici subsemnata ar trebui sa-si faca timp pentru explorat DSLR-ul din dotare si sa experimenteze mai mult). Daca sunteti genul autodidact, F64 a publicat un Ghid gratuit pentru fotografii incepatori.
– Este bine sa avem o unitate pe profil, de exemplu, sa folosim acelasi filtru pe toate pozele si sa avem hashtag-uri generale, dar si personalizate. Dupa acestea din urma vom putea fi mai usor gasiti, in cautari. De altfel, reteaua a si fost creata bazandu-se mult pe hashtag-uri.
– Pentru a creste profilul, ar trebui sa postam cel putin o data pe zi si sa fim constanti.
– Vrem sa fie cont profesional? Atunci transformam profilul intr-unul de business. Nu pentru ca suna cool, ci pentru ca avem acces la Insights, adica la date despre contul nostru (sex, varsta, orele la care intra cei care ne urmaresc, etc.) si putem face campanii de promovare pe Instagram.
– Invatam sa folosim aplicatii foto: Snapseed, Pomelo, Canva, care imbunatatesc calitatea fotografiilor.
– Exista si pe Instagram niste obiceiuri nestrigate, dar stiute, cam ca la flash-urile tovarasilor din trafic, cand urmeaza sa treci pe langa masina Politiei, in urmatoarea localitate, in sensul ca daca tu dai like si comentezi la ce posteaza alti utilizatori, exista mari sanse ca acestia sa-ti intoarca gestul si sa fie reciproc avantajos. Ma rog, am inteles ca exista si variante mai „neortodoxe” si care, daca ma intrebati pe mine, nu vor crea in veci public omogen. De exemplu, aplicatii care iti spun daca si cel caruia i-ai dat follow, ti-a raspuns la fel. Daca nu raspunde intr-o ora, ii dai unfollow. Dar nu e o strategie, daca vrem ceva pe termen cel putin mediu, iar rezonatul „fanului” cu ce publicam… Ati ghici! Zero!
Cam asta, pe scurt, despre Instagram.
M-am bucurat mult ca am cunoscut-o pe Eliza Biro (SuntPitic.ro), care a venit pentru eveniment, de la Brasov, un om foarte fain.
Multumim Cristina Ologeanu (BlogulMamei.ro), pentru implicare, iar pentru sustinerea organizatorica Lidl, DGASPC – Sector 6.