Sambata a fost despre content marketing si social media
Sambata a fost curs de Social Media la Conacul Golescu Grant. Ploua bine de tot. Dormisem prea putin cateva nopti la rand, dar eram hotarata sa merg. Stiam tema, dar nu stiam nimic despre speaker, asa ca am cautat info despre Matei Psatta de la OKInstitute. Eram wow in seara dinainte cand am aflat cate ceva despre Matei si tatal lui. Un interviu fain gasiti aici.
Asa ca m-am infiintat la Conacul Golescu Grant, la Digital Parents Talks, extrem de interesata de ce avea sa se vorbeasca. Mai fusesem la un curs al fetelor de la ParentingPR si am fost extrem de entuziasmata de discutii si atmosfera. Desi nu le cunosteam dinainte, trebuie sa va spun ca Ana si Lavinia te fac sa te simti extrem de confortabil. Ceea ce s-a confirmat si acum.
Asadar, pentru parintii care activeaza in zona de online, mai mult decat ca simpli cititori, iata cateva informatii care sper sa va fie de folos despre social media si content marketing.
Ce am retinut de la Matei?
- cat de importanta este analiza celor care iti apreciaza pagina de Facebook;
- deoarece procentul celor care intra pe site-uri de pe mobil este in continua crestere, concuram cu degetul de scroll, iar problema pe care trebuie sa ti-o pui intotdeauna este cum il determini pe cel care vede in social media ce ai postat sa se opreasca la tine si sa intre in articol;
- sunt de evitat pozele alb-albastre atunci cand incarci un material pe cea mai populara retea de socializare, deoarece acestea sunt si culorile folosite de Facebook, ca urmare nu ies in evidenta;
- in Romania statisticile spun ca oamenii dau in medie 6 comentarii/luna.
Legat de content marketing:
- nu trebuie sa pornim de la premisa ca daca ii pasa autorului, ii pasa si cititorului – asadar „Make me care!”;
- arata pas cu pas aventura prin care treci – „Take me with you!”;
- ofera un scop – „Be intentional!”;
- arata-mi dramele prin care treci – „Let me like you!”;
- gandeste-te care este finalul pe care oamenii vor sa-l auda – „Delight me!”.
Matei spunea sambata ca un storyteller bun ia povesti reale si pune artificii pentru ca acestea sa para ireale, insa un storyteller foarte bun ia povesti nerealiste si le face sa para reale.
Si revenind la social media, mai precis la Facebook – tendinta celor care isi iau stirile de acolo este de a intra intr-o bula. Facebook invata din comportamentul tau la ce reactionezi si iti va da numai stiri la care a observat ca ai reactie.
Solutia? Aboneaza-te la publicatii de interes folosind feedly.com, de exemplu si iesi din bula Facebook.
Evenimentul de sambata a avut doua parti. In cea de-a doua parte, Lavinia Pavel, un om extrem de deschis si jovial, a venit cu insight-uri tehnice foarte interesante.
Ce am retinut de la Lavinia despre promovarea prin social media?
- textul din Newsfeed nu ar trebui sa aiba mai mult de 140 de caractere;
- Facebook te invita sa dai boost post la fiecare postare, insa ideal este sa astepti 1-2 zile pentru a avea vizualizari si abia apoi sa faci boost-post;
- fiecare articol sa aiba propriul target la boost-post;
- foloseste Ad Manager, daca vrei sa faci campanii mult mai targetate;
- salvezi audientele pe care le creezi, pentru a le folosi si ulterior, cand ai alte articole care merita promovate;
- evita editarile in Facebook, deoarece sunt penalizate, asadar treci peste text si daca e cazul, fa modificarile inainte de a-l trimite in online;
- iconitele nou aparute pe Facebook la posibilitatile de apreciere, de ex. inimioare, etc. sunt mai „valoroase” decat clasicul Like.
De retinut este faptul ca te vad intre 2-6% dintre cei care ti-au apreciat pagina.
Asadar sper sa va fie de folos toate aceste informatii si daca lucrati in online sa le si aplicati cu succes.
Multumesc ParentingPR pentru ca facilitati aceste intalniri intr-un timp de calitate si pentru oamenii minunati pe care i-am cunoscut prin intermediul vostru. Iar Conacul Golescu Grant a fost peste asteptari.
Foto credit: Andreea Mira