Pentru cine scriu? #DPT20
De curand Parenting PR a organizat Digital Parent Talks 20, unde Liviana Tane, jurnalist si fondator al unor platforme de scriere creativa, ne-a povestit cate ceva despre scris.
Iata cateva idei concrete pentru mamicile scriitoare, fie ca scriu pe un blog, intentioneaza sa scrie o carte, etc.
Ti-ai pus vreodata intrebarea: pentru cine scrii? Scrii pentru tine, pentru cititori, pentru clienti?
Cel mai important este scrisul pentru public. Clientul este sau ar trebui sa fie interesat de scrisul pentru public. Nu preaslavirea propriei marci vinde intr-un advertorial, ci increderea pe care o are publicul in recomandarile scriitorului de blog.
Si aici intervine intrebarea: tu, blogger, de ce scrii?
Scrii pentru bani, pentru validare, pentru educarea publicului, de nevoie, de frica, de placere? Oricare ar fi raspunsul, munca de blogger este despre comunitate. Nu scrii niciodata pentru tine si nici pentru client, intotdeauna pentru cel care te citeste.
Unde si cand ne documentam?
- In carti
- Pe internet
- La fata locului
- Pe site-ul oficial, etc.
Topul emotiilor virale in online
Este un top al emotiilor care genereaza cele mai multe reactii ale cititorilor:
- Umorul
- Pofta/Lust
- Misterul / Curiozitatea
- Succesul
- Autoritatea / Expertiza / Influenta
- Viciul
- Alerta – sub forma de solutie: Vrei sa nu ti se electrizeze parul? Da-l cu…
- Siguranta / Trust
De multe ori ne intrebam cum depasim blocajele in scris. Raspunsul este simplu: scriind. Rutina scrisului este un bun prieten, iar sfatul Livianei este sa ne alegem cifra care ne ofera confort: scriem 15 minute zilnic sau 300 de cuvinte.
Ce timp alegem? Cel mai puternic timp: prezentul. Cititorul se simte acolo, actiunea e in desfasurare.
Cea mai importanta idee cred ca ramane totusi ca scrisul nu este despre noi, este despre cel care citeste.
Carti recomandate pentru cei care vor sa scrie mai bine
Pentru cine vrea sa aprofundeze si sa citeasca, Liviana a venit cu recomandari de carti:
- Arta gandirii creative – Rod Judkins
- Meseria de romancier – Haruki Murakami
- Cum sa scriem bine – William Zinsser
- Creatorii de hituri – Derek Thompson
- Arta interviului – Lawrence Grobel
- Biografia lui Andre Agassi – pentru felul in care face cititorul sa se simta pe teren, implicat
Partenerii evenimentului au fost: Cartier Hub (aflat in incinta Centrului Comercial Drumul Taberelor), Restaurant Piața Negustorilor (restaurant cu preparate traditionale) si brandul de cosmetice Techir (produse cosmetice și terapeutice îmbogățite cu apă salină și nămol sapropelic din Lacul Techirghiol).
Asadar daca scrieti deja sau aveti de gand sa va apucati de scris, sper sa gasiti cateva idei folositoare.