Pe 7 Octombrie Urmariti Gradinita 2.0: Observarea Si Evaluarea In Educația Timpurie
Conferința va reuni experți și lideri din domeniul educației, reprezentanți ai principalelor curriculum-uri si paradigme educaționale, pentru a descoperi modul în care fiecare dintre ele abordează progresul copilului, cum îl planifică și cum îl evaluează.
Organizatorul evenimentului este Kinderpedia, soluția completă de comunicare și management pentru educație.
Evenimentul va fi in format hibrid, va fi transmis live pe Microsoft Teams, de la ora 15:00, iar participarea este gratuită. Inscrierea se face urmând acest link.
Moderatorul conferinței va fi Lect. Univ. Dr. Oana Moșoiu, de la Facultatea de Psihologie și Științele Educației iar participanții la panelurile de discuții sunt Valentina Secară, fondatoare și manager Acorns Nurseries, Cristiana Boca, Coordonatoare Educație Timpurie, Centrul Step by Step pentru Educație și Dezvoltare Profesională, Ioana Șurubaru, director educațional al Grădiniței ERI Sibiu și director de resurse umane al Școlii Gimnaziale Româno- Finlandeze ERI, Sibiu, Ana-Maria Brezniceanu – educator AMI, co-fondatoare Montessori Kindergarten of Bucharest și Montessori School of Bucharest, Ana Bordan, profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială Ioan Vlăduțiu din Luduș, formator SuperTeach și Dana Șerban – Director Educațional, Școala Primară Liberă Waldorf Sophia, Brașov.
”Evaluarea este puternic legată de observare, în special în evaluarea formativă, pe parcurs. Profesorii au nevoie să antreneze acest ‘mușchi’, al observației orientate cu atenție spre anumiți indicatori – comportamente explicite sau implicite, mesaje nonverbale și paraverbale ce comunică participare, interes, înțelegere, mesajele verbale prin care sunt comunicate răspunsurile ce reprezintă prelucrări cognitive ale sarcinilor de învățare și evaluare, formulări care sunt mai adecvate sau în dezvoltare.
Apoi profesorii au nevoie să dezvolte abilități de înregistrare rapidă a observațiilor lor, să eficientizeze înregistrarea acestor indicatori și a progreselor în timp. Și, nu în ultimul rând, profesorii au nevoie să exerseze un limbaj evaluativ care este caracterizat prin a fi descriptiv și nu critic, să însoțească anumite caracterizări de detalii comportamentale și de sugestii privind antrenarea și dezvoltarea abilităților sau capacităților care sunt încă în dezvoltare.
Este important ca în evaluarea formativă să adresăm elevilor formulări afirmative – ce să facă, ce să continue să exerseze, ce să încerce să facă diferit, la ce sunt buni, care sunt punctele lor forte, evitând negațiile ce domină discursul educațional, cu precădere cel evaluativ: nu ești bun, nu ai făcut bine, aici este greșit, nu știi, nu ai învățat. Dacă elevii ar fi învățați, nu ar mai veni la școală, școala este un spațiu de învățare, de dezvoltare, de antrenament și ar merita să ne comportăm ca niște antrenori care își ghidează sportivii spre succes arătându-le drumurile de urmat și nu pe cele închise.” afirmă Lect. Univ. Dr. Oana Moșoiu, de la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, moderatorul conferinței.
Echipa Kinderpedia va prezenta în cadrul conferinței și modulul lansat recent – monitorizarea progresului – un instrument digital și versatil ce permite înregistrarea în timp real a observațiilor profesorului și analiza lor într-o fișă individuală de progres pentru fiecare copil, adaptată fiecărui curriculum educațional. Unul dintre avantajele acestei noi funcționalități este că permite înregistrarea din mers a unor anumite comportamente și aptitudini deprinse sau a absenței lor, pentru că modului este disponibil chiar în aplicația mobilă.
“Evaluarea progresului copiilor în primii ani de educație este, poate, una dintre cele mai profunde și nuanțate analize, pentru că se bazează pe observație și reflexie, mai mult decât pe testare și notare. Totodată, impactul acestei evaluări poate fi unul major, atunci când ea stă la baza realizării unui plan individual de progres, care implică atât profesorii cât și familia.” a spus Evelina Necula, Co-fondatoare și CMO Kinderpedia.