Impresii de la Food Bloggers Conference 2016 – Summer Edition
Vineri, asa cum va anuntam de zilele trecute, am participat la editia de vara a Food Bloggers Conference. Cum fusesem si la cea de iarna trecuta, cam stiam la ce sa ma astept: organizare foarte buna (multumiri Evensys pentru desfasurarea evenimentului), speakeri faini, care vin cu idei ok, nu doar cu prezenta si o atmosfera relaxata, la care au contribuit bineinteles si sponsorii Lidl, Tefal (delicioase combinatiile de fructe si legume mixate pentru fresh-uri yummy), Silva, etc.
O mare contributie la buna dispozitie a avut-o si Gabriel Toader, Chef la Cocosu Rosu, un tip extrem de spumos si franc. Panelurile au fost foarte interesante si cu idei valabile in orice domeniu al bloggingului, fie pe food, parenting, travel, bloguri generaliste, etc.
Speakerii au vorbit despre asteptarile bloggerilor de la agentii si companii:
- brief-uri clare, daca au anumite cerinte specifice, de exemplu, pentru fotografiile in care apare produsul, sa fie specificate inca de la inceput;
- sa fie tratati ca niste oameni, nu doar ca scriitori de blog, agentia sau compania, daca ii abordeaza direct sa cunoasca bloggerul (nu neaparat personal, insa e mandatory sa citeasca articole scrise de acesta, sa-i citeasca prezentarea, daca exista una, etc.) respectiv, sa-i inteleaga stilul, directia, nisa,
- agentiile sa nu impuna un stil strain cititorilor si sa-i permita bloggerului sa fie creativ in campanie,
- in alegerea bloggerilor cu care colaboreaza in campanii, companiile sa nu se blocheze in cifre de trafic, utile, insa nu suficiente pentru a estima calitatea unui blog.
Despre asteptarile agentiilor de la bloggeri:
- sa fie onesti cu ce pot livra ca si rezultate pentru companii,
- sa nu promita mai mult decat pot aduce, ca si beneficii campaniei,
- sa ceara detalii, atunci cand nu le sunt clare cerintele briefului,
- sa nu astepte doar sa fie abordati, ci sa cunoasca oamenii din agentii,
- video contentul si live-urile sunt foarte apreciate si cerute de companii.
Un special „Thanks!” Jamilei pentru combinatiile delicioase de fructe si legume proaspete pe care le-am degustat.
Si cum astfel de evenimente includ si partea de socializare, m-am bucurat sa ma reintalnesc cu oameni cu care nu ma mai vazusem de ceva vreme, dar si sa intalnesc pentru prima data face2face oameni pe care ii cunosteam doar in online. Data viitoare cu mare drag m-as bucura, daca m-as intalni chiar cu tine, cea sau cel care citesti aceste randuri.