Cum a fost la Digital Parents Talks 15
Daca nu esti pentru prima data pe blog, probabil ai observat deja ca uneori public articole legate de comunitatea de parinti bloggeri – Digital Parents Talks. Ana si Lavinia de la Parenting PR organizeaza lunar intalniri cu bloggerii de parenting pe diverse teme.
Digital Parents Talks 15 – Blog Talk si Social Talk.
In panelul de Blog Talk au vorbit: Ioana Chicet-Macoveiciuc (Printesa Urbana), Ana Maria Vasilache (www.anasimaria.blog) si Cristina Ologeanu (Blogul Mamei). La Social Talk au vorbit Mia Munteanu (agentia de publicitate The Marks) si Raisa Beicu (www.raisabeicu.ro).
Daca te bate gandul sa-ti incepi un blog sau ai deja unul si esti genul care se documenteaza constant, iata cateva idei:
Redactie versus blog
S-a discutat despre diferenta dintre redactie si blog. Daca la o revista, de exemplu, conlucreaza o intreaga echipa redactionala, la blog tu centrezi, tu dai cu capul. Tu esti cel care stabileste subiectele, scrie, corecteaza, publica. Sunt avantaje si dezavantaje de ambele parti. Ai libertate totala de exprimare, ca blogger, insa tot ce apare pe blog depinde de tine.
Background-ul ca jurnalist ajuta sau incurca parcursul ca blogger?
Cristina Ologeanu, jurnalist si blogger la Blogul Mamei:
„Experienta de jurnalist nu m-a ajutat in rolul de blogger, pentru ca eram obisnuita cu anumite criterii de scriere a unui text, niste sabloane din care am iesit foarte greu atunci cand am scris liber, pe blog.”
Ioana Chicet-Macoveiciuc, autor de carti si blogger la Printesa Urbana, spunea ca pe ea a ajutat-o background-ul de jurnalist. I-a dat rigurozitate, concizie, scrie in propozitii scurte, evita cuvintele care se repeta, etc.
Cum alegem subiectele pentru blog?
Aici tine de inspiratia fiecaruia si de capacitatea de a vedea o idee de articol, de exemplu, mergand pur si simplu prin oras. Cred ca aici depinde mult si de felul de a fi al fiecaruia dintre noi, daca reusim sa surprindem o idee, o imagine.
Tot legat de scris, in ambele paneluri s-a subliniat importanta cititului care ajuta in a scrie mai bine, alaturi de exercitiul scrisului efectiv. Chiar Ioana sublinia faptul ca citeste multa beletristica, fapt ce o ajuta sa-si imbogateasca uneltele.
Cu sau fara SEO pe blog?
Sunt bloggeri care nu fac SEO deloc. Altii fac SEO la fiecare articol. As spune ca fac parte din a doua categorie, dar e optiune personala. Concluzia de la Digital Parents Talks a fost: cu SEO, la articolele informative si fara SEO, la cele de suflet, unde nu poti structura chiar atat de tehnic povestea.
Scriem textul si apoi punem titlul sau stabilim un titlu si „crosetam” pe marginea lui?
Aici nu exista un raspuns general valabil. Sunt folosite ambele variante. Sunt bloggeri care isi fixeaza un titlu si apoi scriu articolul, iar altii care pun titlul dupa ce au terminat articolul. Eu pornesc cu un titlu pe care il folosesc mai mult pe post de schita a ceea ce vreau sa dezvolt in articol. De cele mai multe ori nu ramane acela titlul final.
Cristina Ologeanu a spus ceva ce mie mi-a placut foarte mult – sa te pui in postura cititorului. Ce ai vrea sa afli din acel articol? Care este mesajul pe care il transmiti, cand publici un text?
Noteaza, fotografiaza ce te inspira
Fie ca folosesti o aplicatie si iti notezi idei, pe care le dezvolti mai tarziu, fie ca faci o fotografie sau te inregistrezi cu telefonul pe post de reportofon, retine ideea. Nu se stie cand pleaca de acolo un material fain!
Acestea sunt doar cateva dintre ideile de la Digital Parents Talks. Cuvantul de baza este testarea. Incercati si vedeti ce functioneaza pentru voi si blogurile pe care le „pastoriti” deja sau intentionati sa le „pastoriti”.
Sponsorii evenimentului au fost Lidl si OKCenter.